Vårlov i ett förändrat Tokyo

Trots många varningar om ett planerat strömavbrott så blev det inte av i morse, så dagen började som vanligt, bortsett från ett större skalv vid 10-tiden som skakade om mig rätt bra. Efter att ha duschat och ätit frukost begav jag mig, tillsammans med de andra, till skolan för att kolla hur det stod till där.

I skolan fick vi veta att vårt vårlov blivit en vecka längre, start idag. Jag har alltså en månads lov från och med idag, i ett land där det mesta gått snett. Jag vet inte riktigt hur jag ska spendera det, men det kommer väl att gå på nåt sätt.

En del kompisar håller på att förbereda sig för att lämna landet, de flesta av dem ska hem till Sverige igen. Själv har jag inga planer på att göra det, utan kommer istället att stanna kvar i kaoset. Om något extremt inträffar kommer jag dock att försöka ta mig hem, men jag tror i nuläget att det inte kommer att hända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0