Kaliumjodid Recip 65 mg

I enlighet med UD:s råd så var jag igår till Svenska Ambassaden i Tokyo för att hämta ut jodtabletter. Den ligger ganska centralt i Tokyo, men tyvärr inte längs med Yamanotesen, den största linjen i Tokyo, så en del byten krävdes för att komma fram. Tobu-Tojosen -> JR Yamanotesen -> En tredje linje som jag inte minns namnet på.

Att vara på ambassaden var en ganska bekant upplevelse: Det känndes nämligen som Sverige. Det fanns flera dalahästar och det luktade till och med Sverige.

Från att vi kom dit så tog det nog inte mer än 10 minuter innan vi hade fått våra pass kollade, fått en ask tabletter var och att vi kunde gå igen. Efter att det hade tagit 2 timmar att ta sig dit så var man nästan besviken över hur fort det gick.

På vägen hem försökte vi gå förbi skolan också, några av oss skulle få en påskrift på sina CSN-papper, men skolan var stängd. Vi kom dit klockan 17:02, gissa när den stängde? De som gissade på annat än 17:00 får inte en guldstjärna i kanten.

På tablettasken så står det, som så ofta på medicin, "förvaras oåtkomligt för barn". Räknas man som barn om man fortfarande har barnasinnet kvar? Eller fortfarande inte tänker på sig själv som vuxen? Om det är så måste jag nog leta reda på någon som kan förvara medicinen oåtkomligt för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0