地震の後。

Nu har det gått två dagar sen den stora jordbävningen och det är fortfarande skakningar då och då. Det som oroar mest just nu är skadorna på två reaktorer på ett kärnkraftverk i norra Japan, men jag försöker att undvika att tänka på det så mycket. I nuläget är det inte så mycket jag kan göra åt det.

När vi var och handlade tidigare idag så blev jag förvånad över hur mycket som faktiskt fanns kvar i affären. Sen kom vi till kylen för vatten. Helt tom. Samma sak med brödhyllorna, allt bröd var borta. Jag antar att de mer erfarna infödingarna tänkte snabbt och började hamstra upp mat och vatten.

Fick tidigare veta att från och med imorgon kommer strömmen att stängas av i perioder för att spara. Tre timmar på morgonen och tre timmar på eftermiddagen kommer elen att vara borta i Shiki, där jag bor. Eftermiddagstimmarna kommer jag att vara i skolan, i alla fall om skolan kommer att köra på som vanligt. Vi är osäkra på hur det kommer att vara med det, men kommer att ta oss till skolan imorgon i alla fall. Jag hoppas verkligen den kör som vanligt, det vore skönt med något fast i vardagen igen, när hela marken ryckts undan från fötterna.

Vi får se imorgon hur det blir med skolan. Nu ska jag dricka min mjölk så att den inte blir dålig imorgon.

こんばんは, god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0