Tillbaks i vardagen

Sedan jag skrev senast har det, som ni säkert märkt, gått ett tag. Som titeln till det här inlägget antyder så är det huvudsakligen för att jag har kommit tillbaks i vardagsrutinen. Det passar ju bra att äntligen ha anpassat sig till skolan igen, tre dagar innan nästa lov. Yay.

På fredag börjar ゴルデンヴェーク, eller Golden Week. Det är en serie av helgdagar som leder till en hel veckas ledighet här i Japan. För oss på ISI Language School så har det blivit utökat till närmare två veckor, eftersom de nya eleverna ska göra inträdesprov i slutet av lovet, och då är det lämpligt om skolan är tom på övriga elever. Jag befinner mig i ett tillstånd som växlar mellan att vara skoltrött och lovtrött. Skolan är kul, men jag tycker att tempot i klassen är lågt. Kanske är det så att tempot är rätt, men att min nivå ligger över majoriteten av klassens. Jag och Manne är, utan att vilja skryta, de två bästa i klassen och, fortfarande utan att skryta, klarar utan problem av alla övningar när delar av klassen knappt kan böja verb utan att tveka, börja säga fel, tveka igen och till slut säga fel ändå.

Lovtrött är jag för att jag nyss plågat mig igenom ett lååångt lov som var påfrestande med all ledighet. Missförstå mig rätt, att ha lov kan vara jättekul, men bara om man tar sig för saker! Tyvärr är det så att även om saker planeras så är det inte säkert att de genomförs av en anledning eller en annan.

Jag köpte förresten i förra veckan en iPhone, något som jag absolut inte ångrar på något sätt! Största uppsvinget från min förra telefon är att jag nu kan klippa ut kanji jag inte kan läsa och klistra in dom i uppslagsverket jag har på telefonen - grymt smidigt när man mailar med japaner! Dessutom är kameran faktiskt bra, så (om jag tar mig i kragen ordentligt) kanske det kommer att bli fler bilder här i framtiden!



Jag och några andra blev överaskade av Carol här om dagen när hon bjöd oss på det här. Om man kollar noga ser man den hemgjorda glassen under också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0