今日から学校です!

Då har skolan börjat igen, något jag sett fram emot sen den slutade. När jag kom till klassrummet så var det bara två andra där, mig inräknad tre. Jag visste redan att det antagligen var en del som hade hoppat av skolan på grund av situationen här, men när vi hade börjat lektionen och vi fortfarande bara var sju stycken blev jag rätt överraskad - på ett positivt sätt! Vi kommer nog snart att bli fler, Manne kommer snart tillbaka från Korea till exempel, men om vi fortsätter med den här storleken kommer vi att ha 3 (4?) lärare på under 10 elever. Det ni, här kan vi snacka om tillfälle för lärarna att lära känna sina elever, och tvärt om.

Jag har för övrigt fått nya lärare. Kommer på torsdagar och fredagar att ha 関口先生, Sekiguchi-sensei. En del polare har haft henne förut, och har bara sagt bra saker om henne, så jag blev glad över att ha henne. Hon levde gott och väl upp till förväntningarna skapade av de andra, hon är hysteriskt rolig.

Vilka lärare jag ska ha övriga dagar vet jag fortfarande inte, men jag hoppas på bra lärare. De flesta lärarna som de andra har haft verkar vara bra, så jag hoppas på någon av dom!

Kommentarer
Postat av: Hamsa

Woohoo Simon! Låter jättekul! :D

Det är klart att det blir roligare om man får lära känna sina lärare lite mer, lite som Chemistry HL, hahahahah ;)

Yay for small classes! >o<

2011-04-09 @ 14:08:34
Postat av: Simon

Ahaha, verkligen ChemHL över det hela :D

2011-04-09 @ 18:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0